آبان-۰۱ ۱۳۸۷

سخنرانی در اجلاس پارلمانی ایتالیا

Catégories // رخدادها // فعاليت‌ها

سخنرانی در اجلاس پارلمانی ایتالیا

اجلاس پارلمانی در مجلس نمایندگان ایتالیا

خانم‌ها، آقایان
نمایندگان محترم
از این که بار دیگر در خانه دموکراسی ایتالیا با شما دیدار می‌کنم، خوشوقتم.از طریق شما به مردم مهربان ایتالیا که پیوندهای تاریخی و فرهنگی بسیاری با مردم ایران دارند، درود می‌فرستم.

این اجلاس، با تحول مهمی مصادف شده است. صبح امروز، دادگاه عدالت اروپا، حکم به‌لغو اتهام تروریسم علیه مجاهدین داد. دادگاه در رأی قاطع خود تصریح می‌کند که: به‌دنبال تصمیم انگلستان برای حذف مجاهدین از لیست تروریستی، شورا دلایل کافی برای تصمیمش جهت نگه‌داشتن مجاهدین در لیست تروریستی اتحادیه اروپا ارائه نکرد. این یک پیروزی چشمگیر است. پیروزی عدالت و وجدان بر افترای ظالمانه به‌خاطر حفظ یک رژیم بنیادگرا. پیروزی مقاومت برای آزادی بر زد‌و‌بندهایی که مردم ایران را تحت سلطه اختناق نگه‌می‌دارد.

 

پس تبریک می‌گویم به ‌مجاهدین اشرف، به مردم ایران و مردم خاورمیانه که از این لیست‌گذاری لطمات شدیدی دیده‌اند. به ۲۰۰۰پارلمانتر اروپایی که از سه سال پیش بارها خواستار اجرای رأی عدالت اروپا شده‌اند. هم‌چنین سپاسگزاری می‌کنم از تیم وکلای مجاهدین به خصوص از لرد اسلین که این تیم را به‌طور موفقیت‌آمیز رهبری کرد.

اجازه دهید به این مناسبت چند نکته را یادآوری کنم:
۱. این حکم، پافشاری شورای وزیران در نقض اصول حکومت قانون را مفتضح می‌کند. پس از مصوبه ژوئن هر دو مجلس انگلستان مبنی بر حذف نام مجاهدین از لیست، قانون ایجاب می‌کرد که شورای وزیران اتحادیه اروپا به این نامگذاری خاتمه دهد. اما شورا با این تصمیم عجولانه، در آستانه مذاکره اتمی با ملایان، به آن‌ها باج داد. هم‌چنان که آقای آنتونیو کسسز، حقوقدان شهیر ایتالیا در نظریه خود گفت: شورای وزیران با این تصمیم از قدرت خود سوء‌استفاده کرده است.
۲. این حکم نشان می‌دهد که شورای وزیران اتحادیه اروپا بر سر مسأله مجاهدین، خود را رودرروی قضاییه اروپا قرار داده است. زیرا، این پنجمین باری است که دادگاه‌ها در اروپا، حکم به ناعادلانه‌بودن برچسب تروریسم درباره مجاهدین می‌دهند.
۳. شورای وزیران اتحادیه اروپا هم‌چنین با نهادهای دموکراسی کشورهای اروپا نیز مقابله‌جویی می‌کند. روز گذشته ۱۶۰سناتور، یعنی اکثریت سنای ایتالیا با انتشار بیانیه‌یی از دولت خواستند که «در اولین اجلاس شورای وزیران اتحادیه اروپا خواستار حذف نام مجاهدین از لیست شود».
در ژوئیه گذشته ۳۲۰ نماینده مجلس یعنی اکثریت، در بیانیه‌یی خواستار آن شدند که این نامگذاری «برای همیشه دور انداخته شود».
خوشحالم که به اطلاعتان برسانم تا‌کنون پارلمان‌های اروپایی، در ۱۵قطعنامه و بیانیه، خواهان پایان‌دادن به این افترای ظالمانه شده‌اند.
۴. تصمیم به ابقای نامگذاری مجاهدین توسط شورا، بزرگترین مشوق ملایان در پنج سال اخیر بوده است. ملایان آن را کارت سفیدی برای تشدید افراطی‌گری تلقی کردند. آن‌ها رابطه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به بن‌بست کشاندند. آن‌ها انفجارها و کشتارها در عراق را افزایش دادند و با حمایت فعال از بنیادگرایان در افغانستان و لبنان و فلسطین، وضعیت را در آن‌جا وخیم کردند.
۵. این تصمیم شورا دست ملایان را برای افزایش اعدام‌های نوجوانان در ایران و تشدید سرکوب زنان و جوانان و دانشجویان باز کرده است.
این تصمیم هم‌چنین جان ۳۵۰۰ مجاهد اشرف را در معرض خطر قرار داده است. زیرا فرصت بزرگی برای ملایان فراهم ساخت تا توطئه برای نابودی شهر اشرف را شدت ببخشند.
در اوائل همین ماه، مجمع پارلمانی شورای اروپا در بیانیه‌یی اعلام کرد: «انتقال حفاظت اشرف تحت شرایط کنونی ناقض اصل نان‌رفولمان، کنوانسیون چهارم ژنو، کنوانسیون پناهندگی، کنوانسیون علیه شکنجه، قانون انسان‌دوستانه بین‌المللی و قوانین بین‌المللی است». شورای اروپا از نیروی چند‌ملیتی خواست که «تا زمانی که در عراق هستند به حفاظت از ساکنان اشرف ادامه دهند و از صیانت حقوقی آن‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی حفاظت کنند».
من هشدار می‌دهم که شورای وزیران اتحادیه اروپا در به‌خطر‌انداختن جان هزاران عضو اپوزیسیون ایران مسئولیت دارد.
۶ ما به شورای وزیران می‌گوییم که به رأی امروز عدالت اروپا و احکام سایر دادگاه‌ها گردن بگذارید. سرپیچی از قانون را متوقف کنید و بیشتر از این عمر یک دیکتاتوری ضدبشری را طولانی نکنید. رژیمی که به قول قطعنامه هفته گذشته کمیسیون خارجه «به‌طور عیان در جهت خلاف منشور ملل‌متحد عمل می‌کند».
۷ مماشات با ملایان روز به‌روز بیشتر سیاست غرب را در سردرگمی و ضعف فرو برده است. و جنگ را زمینه‌سازی می‌کند. سیاست صحیح تغییر دموکراتیک در ایران به دست مردم و مقاومت ایران است.
اعتصاب‌های گسترده اخیر بازاریان، نشانه نارضایتی متراکم مردمی است که خواهان تغییرند.
۸مقاومت ایران از مواضع قاطعانه رهبری ایتالیا علیه ملایان استقبال می‌کند. ما از دولت ایتالیا می‌خواهیم رهبری یک سیاست نوین در اروپا را در دست بگیرد. سیاستی که اروپا را در کنار مردم و مقاومت ایران قرار می‌دهد. سیاستی که امتیاز دادن به مهم‌ترین تهدید صلح و امنیت جهان را متوقف می‌کند. این امتیازها هم ادامه سرکوب مردم ایران را تسهیل کرده و هم ملایان را به بمب اتمی نزدیک کرده است.

اکنون که اکثریت هر دو مجلس ایتالیا خواستار حذف نام مجاهدین از لیست شده‌اند و اکنون که عدالت اروپا باز هم علیه این برچسب رأی داده است، دولت ایتالیا می‌تواند شورای وزیران اتحادیه اروپا را مجبور به توقف قانون‌شکنی کند.
از همه شما سپاسگزارم

ما را دنبال کنید

مریم رجوی

maryam rajavi

رئيس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای دوران انتقال حاكميت به مردم ايران

[ادامه]