شهریور-۱۶ ۱۳۹۵

برنار كوشنر در اور برای حمایت از مخالفین ایرانی

Catégories // در رسانه‌ها

برنار كوشنر در اور برای حمایت از مخالفین ایرانی

رژیم پرزیدنت ایرانی حسن روحانی آیا واقعا «مدره» است؟ مجاهدین خلق ایران، مخالفین پناهنده در اور سوراواز، از ۳۰سال پیش قویا به این امر شك دارند. در آخر این هفته، این جنبش یك سمینار در مورد قتل‌عام فراموش شده ۳۰۰۰۰ زندانی‌سیاسی كه بخش اعظم آن‌ها از مبارزین مجاهدین خلق بودند در سال ۱۹۸۸، برگزار نمود. یك سند صوتی كه اخیرا برملا شد پروژكتور را روی ابعاد این اعدام‌های مخالفین كه در آن موقع توسط رژیم آیت الله خمینی صورت گرفت انداخت. بنا به گفته مجاهدین، اصلی‌ترین مسئولین این كشتار «در مواضع كلیدی حكومت فعلی قراردارند، ازجمله وزیر فعلی دادگستری دولت روحانی ، آخوند پور محمدی.»
یك كمپین بین‌المللی برای فراخواندن جامعه بین‌المللی به محاكمه مسئولین این قتل‌عام براه افتاده است. پرزیدنت جنبش، مریم رجوی، همچنین خواستار آن شد كه «روابط با رژیم ایران مشروط به توقف حكم اعدام» گردد. از نظر این مخالف رژیم تهران «عدم مجازات این جنایات كه توسط ایران صورت گرفته است تنها در ایران پی آمد نداشته است. بنیادگرایی و تروریسم ناشی از آن توانستند به‌دنبال آن به افراد بی‌دفاع در نیس و پاریس و بروكسل و در مكان‌های دیگر حمله كند.»
در میان شخصیت‌های حاضر در اور در این آخر هفته، ادوارد رندل رئیس كنوانسیون حزب دمكرات آمریكا و همچنین برنار كوشنر بودند. وزیر خارجه اسبق كه آمده بود تا از ابتكار مجاهدین حمایت كند و خواستار تشكیل «یك دادگاه ویژه برای محاكمه ملاها به‌خاطر جنایاتشان شد». وی ابراز نگرانی كرد كه «این قتل‌عام‌ها تنها در ۱۹۸۸صورت نگرفته است. ایران ركوردار اعدام به نسبت جمعیت است. اعدام‌ها حتی بعد از توافق هسته‌ای افزایش یافته است…».

ما را دنبال کنید

مریم رجوی

maryam rajavi

رئيس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای دوران انتقال حاكميت به مردم ايران

[ادامه]