خرداد-۱۸ ۱۳۹۹

آمار هولناک قربانیان کرونا از مرز ۵۰هزار نفر در ۳۲۵شهر گذشت

Catégories // پیام‌ها // موضعگیری‌ها

آمار هولناک قربانیان کرونا از مرز ۵۰هزار نفر در ۳۲۵شهر گذشت

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۳۲۵شهر ایران مرز ۵۰هزار نفر را پشت سر گذاشت.
آمار قربانیان به حدی است که یک رسانه حکومتی نوشت: «کرونا بیش از جنگ تحمیلی از ایرانیان قربانی می‌گیرد ولی سر و صدا ندارد و همین جاست که فریب می‌خوریم… همه فعالیت‌ها را عادی کرده‌اند و برای خالی نبودن عریضه، عبارت کلیشه‌یی “با رعایت پروتکل‌های بهداشتی” را تکرار می‌کنند، گو این که کرونا از این کلمات می‌ترسد!… وارد موج دوم کرونا شده‌ایم و مرگ‌های بیشتری در راه است، بیشتر از جنگ نظامی» (سایت عصر ایران ۱۷ خرداد).
این فاجعه قابل پیشگیری بود و از دست رفتن جان‌ها در این ابعاد اجتناب‌پذیر بود. آمار جان‌باختگان در ایران، حتی آمار رسمی حکومتی با سایر کشورهای خاورمیانه غیرقابل مقایسه است. کشورهایی که اغلب زیرساخت‌ها و بنیادهای اقتصادی و اجتماعی آن‌ها از ایران بسیار ضعیف‌تر است. مسئول مستقیم شمار فزاینده قربانیان خامنه‌ای و روحانی هستند و باید حساب پس بدهند. آن‌ها بجای پرداخت چند ماه حقوق کارگران و زحمتکشان از محل کارتل‌های اقتصادی تحت کنترل خامنه‌ای و سپاه پاسداران، آن‌ها را به سرکار و قربانگاه کرونا روانه کردند.

مقالات مرتبط

ما را دنبال کنید

مریم رجوی

maryam rajavi

رئيس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای دوران انتقال حاكميت به مردم ايران

[ادامه]