فروردین-۱۷ ۱۳۹۹

افزایش جانگداز آمار جانباختگان کرونا به ۱۸۶۰۰نفر در ۲۴۲شهر

Catégories // اطلاعیه‌ها // موضعگیری‌ها

افزایش جانگداز آمار جانباختگان کرونا  به  ۱۸۶۰۰نفر در ۲۴۲شهر

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز، یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان ویروس کرونا در ۲۴۲ شهر کشور از ۱۸۶۰۰ نفر بیشتر شده است. تعداد قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۴۰ نفر، در آذربایجان غربی به ۳۹۰ نفر، در البرز به ۷۰۰ نفر، در تهران به ۲۳۵۰ نفر، در چهار محال و بختیاری به ۷۰ نفر، در خراسان رضوی به ۱۴۵۰ نفر، در سمنان به ۲۹۰ نفر، در قم به ۱۹۰۰ نفر، در کرمان به ۳۲۰ نفر، در کرمانشاه به ۵۸۰ نفر و در همدان به ۵۳۰ نفر رسیده است که به آمار سایر استان‌ها افزوده می‌شود. این ارقام یک به یک، شهر به شهر و استان به استان، توسط شاهدان عینی، کانون‌های شورشی، خبرنگاران سیمای آزادی، هواداران مجاهدین و پشتیبانان مقاومت ایران گزارش شده و توسط ستاد اجتماعی مجاهدین تدقیق و سرجمع شده است. طبعاً این آمار تمامی جانباختگان را در کل کشور در برنمی گیرد. آمار واقعی در سراسر ایران و کلیه شهرها و روستاهای آن، بسا بیشتر است.

وزارت بهداشت رژیم با دروغ و دجالگری در گزارش روزانه خود آمار قربانیان را به کسانی که در بیمارستان‌ها فوت کرده و تست آن‌ها مثبت بوده است، منحصر می‌کند و انبوه کسانی را که در خارج از بیمارستان‌ها به‌خصوص در روستاها درگذشته‌اند و انبوه کسانی را که تست کرونا نشده‌اند در نظر نمی‌گیرد. برای بسیاری از درگذشتگان جواز دفن تحت عنوان بیماری حاد تنفسی صادر شده که اسم مستعار بیماری کرونا است. فاکت‌ها و گزارش‌های وحشتناکی از قم می‌رسد که حاکی از جان باختن چندین هزار نفر است. این گزارش‌ها در دست بررسی و تحقیق بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم روز گذشته استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، مازندران، اصفهان و خراستان رضوی را در وضعیت قرمز اعلام کرد. امروز نیز گفت تهران در وضعیت قرمز است و افزود: «هیچ استانی در وضعیت سفید از نظر ابتلا به کرونا نیست». محمود نوری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد روز گذشته «از افزایش بیماران بدحال در روزهای اخیر خبر داد» و گفت: «۹۷ نفر آن‌ها در آی سی یو بستری می‌باشند». مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم از مبتلا شدن ۹۰ تن از کادر پزشکی آذربایجان شرقی به کرونا خبر داد.

با این حال روحانی با وقاحت اعلام کرد: «ما استان‌های سفیدی در جنوب کشور داریم که هیچ مشکلی برای آموزش و پرورش وجود ندارد استانهای بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان …. می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند». روحانی به‌خصوص از شروع «فعالیت کسبه» و «فعالیت‌های اقتصادی که پر ریسک نیست» از شنبه ۲۳ فروردین خبر داد و گفت: «برای بازگشایی فعالیت از یک روند پلکانی استفاده می‌کنیم» و « از هفته آینده فعالیت ادارات به این صورت است که دو سوم در سر کار خواهند بود و یک سوم مجاز هستند که سر کار نباشند».
این در حالی است که در روزهای گذشته وزیر بهداشت و سازمان نظام پزشکی و بسیاری از کارگزاران رژیم نسبت به از سرگیری فعالیت‌های اداری و اقتصادی هشدار داده‌اند. روز گذشته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت اگر به دلایل اقتصادی مردم زندگی عادی خود را دنبال کنند، «بیماری شعله‌ور و بیمارستان‌ها پر از بیمار و کنترل آن از دست ما خارج می‌شود و نمی‌توانیم آن را مدیریت کنیم» و احتمال داد «یک میلیون نفر فوت کنند».

در همین حال سازمان ثبت احوال که جزیی از وزارت کشور است اعلام کرد: «تا اطلاع ثانوی همکاری وزارت بهداشت و ثبت احوال و ارائه اطلاعات افراد به این وزارتخانه متوقف شده است چرا که بارگذاری اطلاعات افراد روی سامانه غربالگری غیر حرفه‌ای و نادرست بوده» و این وزارتخانه در «انجام تفاهم‌نامه صورت گرفته با ثبت احوال کوتاهی کرده است». این تلاش دیگری برای پنهان نگاه داشتن شمار فزاینده قربانیان و افشای آمار و ارقام واقعی است.

با اینحال آخوند روحانی گفت: «هیچ اختلاف نظری بین دستگاه‌های دولتی وجود ندارد. برخلاف بدخواهان و ضدانقلاب که مردم را دعوت می‌کنند بین سلامت و فعالیت اقتصادی یکی را باید انتخاب کرد، هم فعالیت اقتصادی و هم پروتکل‌های بهداشتی هر دو در کنار هم قابل پیاده کردن است. … بین وزارت صمت و بهداشت و نه بین دیگر وزارتخانه ها هیچ اختلافی نیست».
روحانی با اشاره تلویحی به اسناد افشا شده از سوی مقاومت ایران گفت: «یک چیزی را یک گوشه‌ای، یک شیطانی، پیدا می‌کند می‌دهد به رسانه‌های خارج کشور و آن‌ها آن مسأله را بزرگ می‌کنند».

خانم رجوی در این باره گفت، هراس از حقیقت سرتاپای رژیم را در بر‌گرفته است. او تأکید کرد: تصمیم جنایتکارانه خامنه‌ای و روحانی برای بازگرداندن مردم بر سر کار قربانیان بیشمار بر جا می‌گذارد. دستورالعمل روحانی برای از سرگیری «فعالیت کسبه» و «فعالیت‌های اقتصادی» سلامت ده‌ها میلیون ایرانی را به خطر می‌اندازد. رژیم آخوندی برخلاف استانداردهای شناخته شده جهانی، بجای اینکه حداقل‌های زندگی مردم را از محل مؤسسات اقتصادی تحت کنترل خامنه‌ای و سپاه پاسداران که تماماً اموال به سرقت رفته ملت ایران است تأمین کند، آن‌ها را به قربانگاه کرونا روانه می‌کند. بی‌کفایتی، چپاولگری و اختلاف وحشتناک طبقاتی در فاشیسم دینی هر روز ابعاد فاجعه را بیشتر می‌کند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۷ فروردین ۱۳۹۹ (۵ آوریل ۲۰۲۰)

مقالات مرتبط

ما را دنبال کنید

مریم رجوی

maryam rajavi

رئيس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای دوران انتقال حاكميت به مردم ايران

[ادامه]