خرداد-۲۷ ۱۳۹۹

آمار قربانیان کرونا در ۳۳۲شهر از ۵۲هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

Catégories // اطلاعیه‌ها // موضعگیری‌ها

آمار قربانیان کرونا در ۳۳۲شهر از  ۵۲هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

-حریرچی معاون وزیر بهداشت رژیم: ۲ روز است که ۱۰۷ و ۱۱۳ (فوت) را تجربه کردیم، در کل جنگ تحمیلی (۸ ساله) روزی ۶۶ تا بوده
-حق دوست معاون وزیر: باید برای بازگشت محدودیت‌ها تصمیم عاجل گرفته شود، کرونا رو به افزایش است
-وزارت بهداشت: استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند
-تعداد بستری‌های سنندج از یکشنبه تا دوشنبه از ۲۸۷نفر به ۳۳۶‌نفر رسید

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۳۲ شهر ایران از ۵۲ هزار و ۴۰۰ نفر بیشتر شده است. شمار جانباختگان در آذربایجان غربی به ۱۴۷۰ نفر، در تهران به ۱۰۸۰۰ نفر، در خوزستان به ۴۲۸۰ نفر، در کردستان به ۱۱۱۵ نفر، در کرمان به ۶۷۰ نفر، در کرمانشاه به ۱۳۶۰ نفر و در لرستان به ۱۸۱۰ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز از ۲۵۶۳ بیمار جدید و ۱۱۹ جان باخته در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و شمار بیماران وخیم را ۲۸۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: «استان‌های خوزستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند» (ایسنا ۲۷ خرداد).

حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم دیروز اعلام کرد که تلفات رژیم در جنگ ۸ ساله با عراق روزانه ۶۶ نفر بوده در حالیکه در دو روز اخیر تعداد فوت در اثر کرونا به ۱۰۷ و ۱۱۳ نفر رسیده است. حریرچی امروز افزود: «هیچ استانی نداریم که نگرانی روند بیماری در آن نداشته باشیم. تنها شهر سبز ابوموسی است. در چند روز اخیر موارد مرگ سه رقمی را مجدداً مشاهده می‌کنیم. ارقام سه رقمی برای مرگ ناشی از کرونا زیاد است. ممکن است عناصر حکومتی تصمیم بگیرند به شرایط محدودیت‌ها بازگردیم و آن موقع است که خیلی‌ها بدون تقصیر، از این محدودیت ضرر اقتصادی می‌بینند» ( ایسنا ۲۷ خرداد).

حق دوست معاون دیگر وزیر بهداشت رژیم امروز گفت: «باید برای بازگشت محدودیت‌ها تصمیم عاجل و جدی گرفته شود… اپیدمی کرونا رو به افزایش است…وزارت بهداشت به‌طور رسمی خواسته است که به‌خصوص در جاهایی که میزان شیوع و آلودگی کرونا بیشتر است، محدودیت‌های کنترل شده بیشتری اعمال شود… وضعیت اپیدمی کرونا در کشور به هیچ وجه عادی نیست» (ایرنا).

حمید سوری عضو ستاد کرونا گفت: «ما هر روز و هر هفته شاهد اوج گرفتن اپیدمی در استان‌های مختلف هستیم. به‌عنوان یک اپیدمیولوژیست باید بگویم با …ادامه وضعیت موجود قادر نخواهیم بود بار اپیدمی را به حدقل ممکن برسانیم…هر هفته یک روز اوج اپیدمی از یک جا سر در می‌آورد و طبیعتاً به مرور زمان تا بخواهد به آن حد ایمنی جمعی برسد جامعه هزینه هنگفتی را باید بپردازد… بعضی از اقداماتی که انجام دادیم سرعت عمل کافی نداشت تا نتیجه بهتری بگیریم» (ایرنا ۲۷ خرداد).

در آذربایجان غربی، مصطفوی معاون استاندار گفت: «در سطح شهرها موجی از نگرانی برای بازگشت موج دوم بیماری وجود دارد که مهمترین سند اثبات آن ثبت فوت ۱۵ نفر در یک روز است» (همشهری ۲۷ خرداد).

در خوزستان، رئیس مجمع نمایندگان این استان درمجلس ارتجاع گفت: «یک سوم آمار مبتلایان روزانه کرونا در خوزستان هستند… اکنون ظرفیت آی‌سی‌یوهای خوزستان پر شده است، ظرفیت بخش‌ها جوابگو نیست و پرسنل فرسایشی عمل می کنند» (انتخاب ۲۶ خرداد).

در کرمانشاه، استاندار شرایط این استان را سخت و نگران کننده توصیف کرد و گفت: «تعداد بستری‌های کرونا در کرمانشاه امروز از ۴۰۰ نفر گذشت و ما را در شرایطی نگران‌کننده قرار داده است… پیشنهاد ۱۰ روز تعطیلی دفاتر پیشخوان دولت را دادیم. شیوع بیماری کرونا در برخی از مناطق استان از جمله اورامانات قرمز است، به‌منظور جلوگیری از شیوع بیشتر تردد در منطقه اورامانات از ۲۷ خرداد تا صبح شنبه اول تیر ممنوع است» (ایرنا ۲۷ خرداد). رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: «با توجه به اشغال ۱۰۰ درصدی تخت‌های در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی در دو بیمارستان فارابی و گلستان، به‌منظور پاسخگویی به این بیماران ۴۰ تخت نیز در بیمارستان امام حسین و ۱۲ تخت ICU در بیمارستان طالقانی جهت بستری بیماران کرونایی آماده شده است…هم‌چنین بخش‌هایی در بیمارستان‌های شهدا، ۵۲۰ ارتش و نیروی انتظامی برای بستری بیماران کرونایی در حال آماده‌سازی است… به‌طور متوسط روزانه ۸۰ تا ۹۰ مورد بستری جدید کرونا داریم و استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد…» (خبرگزاری سپاه پاسداران۲۷ خرداد).

در کردستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «در حالیکه روز یکشنبه تعداد بستری‌های کرونا در سنندج ۲۸۷ نفر بود این تعداد تا ظهر دیروز به ۳۱۵ و تا شب گذشته به ۳۳۶ نفر رسید…کرونا با شیب بسیار تند در سنندج در حال افزایش است …حتی اگر همه امکانات کشور را در اختیار بگیریم باز هم نمی‌توانیم با این بیماری مقابله کنیم» (ایرنا ۲۷ خرداد). سرپرست فرمانداری بانه گفت: «هفته آینده پیک شدیدی از کرونا وارد بانه می‌شود…هر ۲۴ ساعت تعداد بستری‌ها یک و نیم برابر و موارد مثبت نیز چند برابر می‌شود که در صورت ادامه این روند، بستری بیماران از ظرفیت بیمارستان‌های شهر بیشتر خواهد شد. بحران بیش از سه برابر بحران اسفند ماه است و طیف سنی افراد جوان را بیشتر در بر می‌گیرد» (عصرایران ۲۶ خرداد).

در بوشهر، معاون استاندار گفت: «در زمانی که آمار مبتلایان استان ۱ تا ۲ نفر بود اعلام می‌شد اما امروز که اعداد به چند صد نفر در روز رسیده اعلام نمی‌شود…مردم باید بدانند در استان در شبانه‌روز چند صد بیمار به کرونا مبتلا…می‌شوند» (ایرنا ۲۷ خرداد).

در همدان، معاون استاندار گفت: «شهرستان‌های فامنین، کبوترآهنگ و نهاوند در وضعیت قرمز قرار دارند.. سایر شهرستان‌ها نیز وضعیت زرد دارند…شاهد افزایش موارد مثبت کرونا در استان هستیم» (ایسنا ۲۶ خرداد).

در لرستان، رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: «ویروس بشدت درحال پیشروی است و ما فقط باید مقابله کنیم. باید از سمت بهداشت به سمت درمان برویم، چون شاخصه بهداشت، قرنطینه است که در کشور چنین چیزی نداریم» (ایسنا ۲۶ خرداد).

خانم مریم رجوی بار دیگر خاطرنشان کرد که اکنون همه به چشم می‌بینند کرونا در نتیجه سیاست‌های ضد انسانی خامنه‌ای و روحانی در سراسر ایران زبانه می‌کشد و قربانی می‌گیرد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ (۱۶ ژوئن ۲۰۲۰)

مقالات مرتبط

ما را دنبال کنید

مریم رجوی

maryam rajavi

رئيس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای دوران انتقال حاكميت به مردم ايران

[ادامه]