• صفحه اول / رخدادها / جلسه همبستگی با ۱۰۰۰زن قهرمان در اشرف و زنان بپاخاسته ایران
مرداد-۲۵ ۱۳۸۸

جلسه همبستگی با ۱۰۰۰زن قهرمان در اشرف و زنان بپاخاسته ایران

Catégories // رخدادها // فعاليت‌ها

جلسه همبستگی با ۱۰۰۰زن قهرمان در اشرف و زنان بپاخاسته ایران

مراسم اعلام همبستگی با ۱۰۰۰ زن مجاهد در اورسوراواز

دوستان عزیز!
خواهران عزیزم!
با درود به شهیدان اشرف و آخرین شهید، قهرمان سرفراز، شعبان سوری که به کاروان جاودانه فروغها پیوست.
و با درود به شهیدان قیام برای آزادی!
در اینجا گرد آمده‌ایم به مناسبت هفته همبستگی با زنان اشرف و زنان ایران، برای فراخواندن افکار عمومی و مجامع بین‌المللی و به ویژه خواهرانمان در سراسر جهان برای مقابله با تهدیدهای رذیلانه فاشیسم مذهبی و دست‌نشاندگان آن علیه جان و حیثیت زنان اشرف.
همچنین گردآمده‌ایم برای منعکس کردن خشم مردم ایران علیه تعرضات شنیع دژخیمان خامنه‌ای به دختران و پسران زندانی و بخصوص، فشارهای ضدانسانی علیه زنان در بند ۲۰۹ اوین.
و گرد آمده‌ایم تا به دولتهایی که از مماشات و مذاکره با این رژیم تجاوز و دروغ و آدم‌کشی دست ‌بر نمی‌دارند بگوییم که؛ بس است، شرم کنید.

دوستان عزیز!
از حمله جنایتکارانه نیروهای تحت امر مالکی به اشرف که به دستور خامنه‌ای صورت گرفت، همه مطلعید.
هماهنگي حمله، توسط سپاه تروریستي قدس و سفارت رژیم در بغداد صورت گرفت.
و زمانبندي آن درست در آستانه تنفیذ پاسدار احمدینژاد در نظر گرفته شده بود تا قیام مردم را تضعیف کند.
نتیجه حمله، ده شهید، پانصد مجروح و 36 گروگان است.
فیلمها و عکسها تا حدی خشونت ضدبشری بکار گرفته شده را نشان می‌دهد.
گفتم تا حدی، زیرا وقایع روزهای ۶ و ۷ مرداد، بسا گسترده تر از چیزی است که در تصاویر دیده می‌شود.
بخصوص، من امروز میخواهم به رفتار وحشیانه مهاجمان قرون وسطایی نسبت به دخترانم در اشرف اشاره کنم. آنها زنان را وسیعاً به هتك حرمت و تعرض جنسی تهدید کردند. با وقیحانه‌ترین تهدیدها تلاش کردند همه را مرعوب کنند. و حتی تهدید کردند که تمام مردان اشرف را قتلعام خواهند کرد تا پس از آن، محلهای استقرار زنان را تصرف کنند.

البته این تهدیدها توسط جانیانی صورت گرفته که یا مستقیماً از سوی رژیم به اشرف اعزام شده‌اند یا وابسته به رژیم آخوندی هستند.
میدانید که همدستان آنها سالهاست در سراسر ایران به همین خشونت ننگین علیه زنان متوسل می‌شوند.
یعنی آخرین حربه آخوند پاسدارها.
در همین روزها زنان شجاع و مقاومی را که در بند ۲۰۹ اوین زندانی‌اند به شدت تحت فشار گذاشته‌اند. به آنها میگویند شما باید عبرتی برای دیگر زنان بشوید که جرأت حضور در قیامها را پیدا نکنند.
مریم رجوی در مراسم همبستگی با ۱۰۰۰ زن مجاهد سخنرانی میکنداخیراً هم، رئیس سابق مجلس رژیم فاش کرد که دختران و پسران دستگیر شده، در زندانها چنان وحشیانه مورد تجاوز قرار می‌گیرند که قدرت بازگشت به زندگی عادی را ندارند. به علاوه او از برخی حقایق پرده برداشت:
ـ از رها کردن جنازه‌ها در خیابانها…
ـ از روی هم خواباندن زندانیان و ضرب و جرح و آب ریختن روی آنها!
و از قتل زنان تجاوز شده توسط پاسداران.
از روز اول حاکمیت این رژیم، تجاوز، ابزار شکنجه و سلاح آخوندها علیه مردم ایران به ویژه زنان بوده است.
به تاریخ سرکوب و شکنجه در ایران علیه زنان، در سه دهه گذشته، نگاه کنید.
راستی آخرین حربه جلادان چیست؟
وقتی همه شکنجهها و حتی اعدام و قتلعام، زنان را از میدان خارج نمی کند، وقتی که پاسداران در مقابل مقاومت پرشکوه زنان مجاهد و مبارز به زانو در می‌آیند،آنوقت، آخرین سلاح آنها، یعنی حربه جنسیت، و افترا و تهمت و هتك حرمت، به کار گرفته می‌شود.
البته نمیدانند که این زنان مقاوم و مجاهد و مبارز این سقف را هم درنوردیده اند و ایدئولوژی پوسیده، ارتجاعی و فاسد پاسداران را ازهم دریده و بر آن غلبه کرده و بازهم به مقاومت و مبارزه ادامه میدهند.
از روز اول هم ؛ هدف مبارزه ما نفي تمامیت فاشیسم مذهبی است که فرهنگ و تاریخ آن، در یک کلمه، تجاوز و تعدی است. تجاوز و تعدی به حیثیت و حرمت و حقوق زن و مرد ایرانی و به همه ایرانیان.
در اینجا میخواهم به آخوند پاسدار خامنه ای و گماشته او احمدی نژاد بگویم که در یک نبرد نابرابر با مردم و مقاومت ایران، که زنان صفوف اول آنرا تشکیل داده اند هر چه حقد و کینه، و سرکوب برای نابودی حرث و نسل مجاهدین و مبارزین بکار بستید کار بر خودتان سخت تر شد و عاقبت به خودتان برگشت و حالا می بینید که رژیم تان شقه شقه و شرحه و هفتاده پاره شده و میرود که سرنگون شود و به او می‌گویم حالا که این طور ناشیانه پسرخوانده خودت مالکی را هم به مصاف با نسلی فرستادید که خودتان قادر به نابودی آن نبوده اید پس بدانید که شکست قطعی در این نبرد از آن پاسدار مالکی است.
بله،شکست بزرگ شما در کانون استراتژیکی نبرد در اشرف است که به پیشتازی هزار زن قهرمان نصیبتان خواهد شد

رژیم آخوندی در برابر مقاومت اشرفی‌ها و زنان اشرفی به ستوه آمده است.
در همان صحنه درگیری و کشتار روزهای ۶ و ۷ مرداد، اگر نبود پایداري زنان اشرفی که برای دفاع از سایرین، سپر انسانی تشکیل داده بودند و اگر نبود روحیه و ایمان و طاقت ستودني آنها، و بویژه هدایت و فرماندهی و جلوداری آنها بی‌شک شمار شهیدان و مجروحان چند برابر می‌شد.
اینها را از قول برادران در شهر اشرف تاکید میکنم
خوب است مجدد یادآوری کنم که این زنان پیشتاز عمدتا از زندانیان سیاسی یا دانشجو یا فارغ التحصیلان دانشگاههای ایران و اروپا و آمریکا هستند نسلی از زنان رها هستند که پیوستن به مقاومت و پایداری در اشرف را با طیب خاطر و فدای حداکثر در همه چیز انتخاب کرده اند تا مردم و کشورشان را آزاد کنند.
آنها نه فقط برای خواهران خود در ایران، بلکه برای زنان تمام کشورهای منطقه، الگوی رهایی و آزادگی و پیشرفتند.
به همین دلیل، دفاع از اشرف، یاری رساندن به مبارزه علیه فاشیسم مذهبی، یعنی خطر مبرم صلح و امنیت تمام جهان است.
ـ
بر این اساس، فعالان جنبش برابري زنان و همه خواهرانم در سراسر جهان را به حمایت از زنان اشرف و دفاع از زنان بپاخاسته ایران فرا می‌خوانم. از شما می‌خواهم جهانی را علیه تعدي فاشیسم مذهبی به زنان ایران برانگیزید. دخترانی که دلیرانه در قیامها شرکت می‌کنند و مادرانی که از دوماه پیش بی‌وقفه در برابر زندان اوین و بی‌دادگاههای رژیم به اعتراض دست می‌زنند، به تلاش شما چشم دوخته‌اند.
در این مبارزه ما به یک پشتوانه بزرگ متکی هستیم که پشتوانه حمایت مردممان و پشتوانه خواهری جهانی است.

در همینجا از کمیسیون موقعیت زنان ملل متحد، کمیسرعالی حقوق بشر ملل متحد، گزارشگر ویژه ملل متحد گزارشگر ویژه ملل متحد برای منع خشونت علیه زنان و از کمیسیون‌های زنان و حقوقبشر پارلمانهای کشورهای مختلف، می‌خواهم که برای حفاظت از زنان اشرف در قبال تهدید جنایتکاران مهاجم، اقدام کنند.
زنان اشرف، امروز در معرض تکرار حملات سبعانه هستند.
مهاجمان مسلح با همان سلاحها و آلات قتل و کشتار در موضع حمله، آرایش گرفتهاند. یک شرائط اضطراری حاکم است که هیچ امنیت و تضمینی باقی نگذاشته است.
نیروهای آمریکایی بر خلاف موازین کنوانسیون چهارم ژنو و بر خلاف دیگر تعهدات بینالمللیاش، حفاظت اشرف را به نیروهای عراقی منتقل کرده و تعهد خود به ساکنان اشرف را زیر پا گذاشته و حتی از ایفاي حداقل نقش نظارتي خود نیز، طفره می‌روند.
در اینجا اخطار میکنم که این یک رسوایی بزرگ برای پرزیدنت اوباما خواهد بود.
از طرف دیگر رفتار نیروهای مسلح تحت امر مالکی با زنان اشرف، مطابق تعریف اعلامیه امحاء خشونت علیه زنان، مصداق بارز خشونت، علیه زنان است.
حضور تهدیدآمیز آنان در اشرف، ناقض مواد متعدد اعلامیه جهاني حقوق بشر است و از جمله «حق زندگی»، «حق آزادی و امنیت» و«حق مصونیت از رفتار خشن، غیرانسانی و تحقیر آمیز» را از آنان سلب کرده است.
بر این اساس زنان اشرف، این موضوع را در مراجع بین المللی تعقیب خواهند کرد و کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت نیز این موضوع فعالانه پیگیری خواهد شد.

رفتار وحشیانه، نسبت به زنان، بطور مضاعف اثبات کرد که مأموریت نیروهای عراقی در اشرف، نه حفظ امنیت، بلکه سلب امنیت از اشرف است.
برای جلوگیری از ادامه فاجعه، من جامعه بین المللی، بویژه آمریکا و اتحادیه اروپا و سازمان ملل را به تلاش برای تحقق این خواسته‌ها فرا می‌خوانم:
۱. زندانیان سیاسی به ویژه زنان زندانی در ایران که تحت شرائط وحشتناکی بسر می‌برند، باید بسرعت آزاد شوند.
۲. ۳۶ تن از ساکنان اشرف را که گروگان گرفته شده اند را باید سریعاً آزاد کنند و نیروهای عراقی بلادرنگ داخل اشرف را ترک کنند.
۳. دولت آمریکا باید موقتاً حفاظت اشرف را بعهده بگیرد.. در شرایطی که عدم صلاحیت نیروهای عراقی برای حفاظت از ساکنان اشرف به اثبات رسیده است, ماده۴۵کنوانسیون چهارم ژنو این وظیفه را بر عهده آمریکا میگذارد.
۴. به عنوان یک راه حل درازمدت، یک نیروي بینالمللی تحت نظارت ملل متحد می بایست حفاظت اشرف را برعهده بگیرد, در قدم اول باید یک تیم نظارت بر اوضاع در اشرف، مستقر شود.

از همینجا به اشرفی‌های قهرمان و مدافعان اشرف در ایران و سراسر جهان درود می‌فرستیم.

به ۳۶ مجاهد به گروگان گرفته‌ شده‌یی که بیستمین روز اعتصاب غذای خود را سپری می‌کنند و به اعتراضکنندگانی که در اشرف و چهارگوشه جهان، هیجده روز است در اعتصاب غذا هستند و به همه آنهایی که در این مبارزه، رنج و گرسنگی و بیماری را به جان می‌خرند درود میفرستم.
.
مطمئنم که در برابر این ایمان‌ها و اراده‌های سترگ و در برابر حمایت‌های گسترده مردم ایران آخوندها و دست‌نشاندگانشان، جز شکست و رسوایی فرجامی نخواهند داشت.
و اجازه بدهید حرفهایم را با جملاتی از پیام اخیر مسعود تمام کنم که گفت: حماسه عظیم فروغ ایران، با خون شهیدان و رزم و رنج مجروحان و اسیرانش تضمین کننده مراحل بعدی است.….

سلام بر قیام مردم ایران برای آزادی
سلام بر اشرف و زنان و مردان سرفرازش و بویژه درود بر هزار زن قهرمان در شهر اشرف
درود به همه شما
متشکرم.

ما را دنبال کنید

مریم رجوی

maryam rajavi

رئيس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای دوران انتقال حاكميت به مردم ايران

[ادامه]