مرداد-۱۱ ۱۴۰۰

مریم رجوی: رئیسی جلاد برای جامعه بین‌المللی یک آزمایش تاریخی است

Catégories // آخرین خبرها // پیام‌ها // موضعگیری‌ها

مریم رجوی: رئیسی جلاد برای جامعه بین‌المللی یک آزمایش تاریخی است

پیام به گردهمایی فراخوان برای عدالت در برابر کنگره آمریکا

واشینگتن – ۱۱مرداد ۱۴۰۰

شخصیت‌های محترم، دوستان عزیز!
خوشحالم که امروز می‌توانم به شما در این گردهمایی بپیوندم. از شخصیت‌های برجسته حاضر، به‌خاطر همبستگی و حمایت دیرپا از مردم و مقاومت ایران، در کارزار ارزشمند آزادی ایران از سرکوب استبداد مذهبی تشکر می‌کنم.
این روزها ایران، فریاد آزادی است. قیامی از خوزستان تا تهران با فریادهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور.
خامنه‌ای و پاسداران‌اش و جلاد جنایتکار رئیسی، هرگز نمی‌توانند با گلوله و گاز اشک‌آور و دستگیری و شکنجه و قطع اینترنت، صدای مردم ایران و جوانان آن را خاموش کنند.
انتصاب رئیسی به‌عنوان رئیس جمهور رژیم نشانه پایان نظام آخوندی است. او تجسم وحشیگری رژیم است. رئیسی یكی از بالاترین نقش‌ها را در کشتار ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ به فتوای خمینی داشت.
در فتوای خمینی آمده بود كه همه مجاهدین سرموضع باید اعدام شوند. بیش از ۹۰درصد قتل‌عام‌شدگان، اعضا و هواداران مجاهدین، یعنی اپوزیسیون اصلی رژیم بودند.
علاوه بر این رئیسی به‌عنوان یکی از بالاترین مقامات قضاییه رژیم، در اعدام‌های متعدد و سرکوب اعتراضات گسترده مانند قیام آبان ۹۸ ، که در آن بیش از ۱۵۰۰ معترض در خیابان‌ها به قتل رسیدند، نقش داشته است.

به قدرت رسیدن رئیسی، نقطه پایانی به هرگونه توهم در مورد اعتدال یا اصلاحات در رژیم است. دولت‌های غربی باید به این نکته پی ببرند که سیاست مماشات آن‌ها با استبداد مذهبی شکست خورده و برای همیشه از دور خارج شده است.

در ماه خرداد، مردم ایران، انتخابات ریاست جمهوری رژیم را تحریم کردند و نشان دادند که دیکتاتوری مذهبی را به طور کامل رد می‌کنند. میزان واقعی شركت‌كنندگان كمتر از ۱۰ درصد بود، به‌رغم همه تقلبات، رژیم اذعان كرد كه در تهران حداکثر ۲۰ درصد در انتخابات شركت كرده‌اند. این تحریم سراسری آن روی سكه قیام‌هایی است كه از سال ۱۳۹۶ تا كنون شروع شده و به‌خصوص در هفته‌های اخیر در سراسر ایران جریان داشته است.
بدیهی است که شرایط برای تغییر دمکراتیک آماده است و مردم ایران متعهد به سرنگونی رژیم هستند. در عین حال، رئیسی برای جامعه بین‌المللی نیز، یک آزمایش تاریخی است. آیا دولت‌های جهان با این رژیم نسل‌کش معامله و تعامل خواهند کرد و یا در کنار مردم ایران خواهند ایستاد؟
مردم ایران به وضوح رئیسی را رد کرده‌اند و او را به‌عنوان “جلاد۶۷” توصیف می‌کنند.
همان‌طور که دبیرکل عفو بین‌الملل گفت: “این که ابراهیم رئیسی به مقام ریاست‌ جمهوری دست پیدا کرده، به جای آن‌که به‌خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت، از جمله به‌خاطر قتل، ناپدیدسازی قهری و شکنجه، تحت تحقیقات کیفری قرار بگیرد، نمودی فجیع از سلطه‌مطلق مصونیت در ایران است.”

فراخوان به جامعه بین المللی

از جانب مردم و مقاومت ایران از سازمان ملل متحد، همه دولت‌ها و جامعه بین‌المللی می‌خواهم تا کشتار ۱۳۶۷ در ایران را به عنوان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت به رسمیت بشناسند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد باید فوراً اقدام کنند و ترتیبات محاکمه بین‌المللی سردمداران رژیم آخوندی، به‌ویژه خامنه‌ای، آخوند رئیسی و اژه‌ای را به‌جرم ارتکاب نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت فراهم کنند.

مقاومت ایران که از سال ۱۳۶۷ این کشتار را افشا کرد، یک جنبش بی‌امان برای فراخواندن به عدالت را شروع کرد. جنبش دادخواهی هم‌اكنون از یک حمایت گسترده بین‌المللی از جانب پارلمان‌های كشورهای مختلف و سازمان‌های معتبر حقوق بشری برخوردار است.
این جنبش ادامه خواهد یافت تا زمانی که عاملان این جنایت هولناک محاکمه شود و ایران آزاد شود.
رژیم آخوندی كه در ضعیف‌ترین نقطه خودش قرار دارد، هیچ‌گاه پروژه دست‌یابی به بمب اتمی و صدور تروریسم و جنگ‌افروزی در منطقه را رها نمی‌كند.
بنا بر این سازمان ملل باید این رژیم را، به‌عنوان تهدید اصلی صلح و امنیت تحت تحریم‌های بین‌المللی و ذیل فصل هفت منشور ملل متحد قرار بدهد.
از كنگره آمریكا می‌خواهم كه سیاست دو حزبی قاطع علیه رژیم حاكم بر ایران را ادامه دهد و بر ضرورت قرار دادن حقوق‌بشر و دمكراسی به‌عنوان محور اصلی سیاست در قبال ایران تاكید كند.
امروز جنبش دادخواهی قتل‌عام شدگان، جنبش تمام مردم ایران برای سرنگونی رژیم است. فداکاری شجاع‌ترین فرزندان ایران در ۳۳سال قبل، الهام‌بخش قیام‌های سراسری است که هم‌‌اکنون جریان دارد و از استان خوزستان شروع شده و به ۱۷استان دیگر از جمله تهران گسترش یافته است. شعار مردم در همه جا یکسان است: مرگ بر اصل ولایت فقیه.
این شعار به واقعیت تبدیل خواهد شد. زیرا مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آن، بیش از هر زمان دیگری مصمم هستند که که آن را محقق کنند. و ما در این مبارزه پیروز خواهیم شد.
بسیار خوشحال هستیم که همه شما را در این سفر باشکوه به سوی آزادی، درکنار مردم و مقاومت ایران داریم.

ما را دنبال کنید

مریم رجوی

maryam rajavi

رئيس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای دوران انتقال حاكميت به مردم ايران

[ادامه]