اردیبهشت-۳۱ ۱۴۰۱

دیدار مایک پمپئو با مریم رجوی در آلبانی؛ حمایت از اعتراضات ایران

Catégories // در رسانه‌ها

دیدار مایک پمپئو با مریم رجوی در آلبانی؛ حمایت از اعتراضات ایران

وزیر خارجه پیشین آمریکا: رژیم ایران در ضعیف‌ترین نقطه خود در ده‌ها سال قرار دارد

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا، بعد از ظهر دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ با مریم رجوی از رهبران ارشد سازمان «مجاهدین خلق» و رئیس‌ «شورای ملی مقاومت ایران» در مقر «اشرف۳» این سازمان در کشور آلبانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سایت سازمان «مجاهدین خلق» پمپئو در سخنرانی خود در جمع اعضای سازمان گفت: «حدود ۱۰۰۰ زندانی سیاسی سابق امروز اینجا حضور دارند. مایلم به شما بگویم، به‌عنوان یک وزیر خارجه سابق، که آمریکا قدردان است و عمیقا به شما احترام می‌گذارد. آنچه شما برای آزادی بر خود هموار کردید برای ما یادآور چیزی است که کشورمان سال‌های زیادی پیش از این برای دفاع و تضمین آن به‌وجود آمد.»

بنا به این گزارش، پمپئو در قسمت دیگری از سخنانش گفت: «ابراهیم رئیسی، جلادی که کشتار ۱۹۸۸ را مدیریت کرد، اینک در منصب ریاست‌جمهوری است. مشارکت در انتخابات کمترین میزان از سال ۱۹۷۹ تاکنون بود که تحریم رژیم و کاندیدای آن را نشان می‌دهد.»
وزیر خارجه پیشین آمریکا با اشاره به اینکه «رژیم در ضعیف‌ترین نقطه خود در ده‌ها سال قرار دارد» تاکید کرد: «مأموریت رئیسی روشن است. درد ایجاد کند، بترساند، به غارت و چپاول ادامه دهد. اما رئیسی همین حالا هم شکست‌خورده است. او نتوانسته است قیام‌ها را در ایران سرکوب کند یا روح شرافتمندانه مخالفت را در درون مردم ایران بشکند».

حمایت از اعتراضات ایران

مایک پمپئو هم‌چنین با اشاره به اعتراضات جاری در ایران گفت: «در حالی‌که مردم ایران برای یک ایران آزاد و دمکراتیک می‌جنگند ما باید به حمایت از آنان به هر طریق که می‌توانیم ادامه دهیم. کارهای بسیار خوبی وجود دارد که جامعه مدنی آمریکا می‌تواند برای پیشبرد این هدف انجام دهد. این کاری است که سازمان شما فعالانه درگیر آن است.»
به گزارش سایت «مجاهدین خلق» پمپئو ضمن دیدار از «موزه مقاومت» که «گوشه‌هایی از مبارزه و مقاومت مردم ایران در بیش از یک قرن گذشته در برابر دیکتاتوری‌های شاه و شیخ برای یک ایران آزاد و جمهوری دمکراتیک را تصویر می‌کند»، دفتر یادبود این موزه را امضا کرد.

درخواست مریم رجوی

بنا به این گزارش، مریم رجوی در گفتگو با پمپئو گفت: «کسانی‌که در این جا اجتماع کرده‌اند، امتداد مبارزه ۱۲۰ ساله ایرانیان برای آزادی‌اند. از جمله هزار زندانی شکنجه شده در دیکتاتوری شاه و دیکتاتوری آخوندها.»
رجوی افزود: «این روزها قیمت نان که غذای اصلی مردم است چندبرابر شده. برای همین شهرها یکی بعد از دیگری علیه رژیم آخوندی برمی‌خیزند. نبرد در ایران امروز با دو خصوصیت ممتاز می‌شود؛ ضعف حداکثری در رژیم از یک‌سو و خشم و نارضایتی حداکثری مردم از سوی دیگر که نتیجه آن اعتلای مقاومت سازمان‌یافته است.»
رئیس‌ «شورای ملی مقاومت ایران» در این دیدار خواستار « خلاص مردم ایران و منطقه و جهان از شر ملایان هسته‌یی» شده و گفته این امر با «تحریم همه‌جانبه و طرد فاشیسم دینی و قرار دادن این رژیم در ذیل ماده ۴۱ فصل هفت منشور ملل متحد» و « ارجاع پرونده نقض حقوق‌بشر و تروریسم رژیم آخوندی به‌ویژه قتل‌عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ و کشتار خیابانی ۱۵۰۰ تظاهر کننده در قیام آبان ۹۸ به شورای امنیت» و هم‌چنین با «به‌رسمیت شناختن مبارزه مشروع جوانان شورشگر با سپاه پاسداران و مبارزه عموم مردم ایران برای سرنگونی رژیم» میسر خواهد شد

https://bit.ly/38usWxi

ما را دنبال کنید

مریم رجوی

maryam rajavi

رئيس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای دوران انتقال حاكميت به مردم ايران

[ادامه]