• صفحه اول / اطلاعیه‌ها / خیزش بزرگ کرج و اراک در بزرگذاشت شهیدان قهرمانشان، درس فراموشی ناپذیر به خامنه‌ای و دژخیمانش
آبان-۱۲ ۱۴۰۱

خیزش بزرگ کرج و اراک در بزرگذاشت شهیدان قهرمانشان، درس فراموشی ناپذیر به خامنه‌ای و دژخیمانش

Catégories // اطلاعیه‌ها // موضعگیری‌ها

خیزش بزرگ کرج و اراک در بزرگذاشت شهیدان قهرمانشان، درس فراموشی ناپذیر به خامنه‌ای و دژخیمانش

امروز (پنجشنبه ۱۲آبان) کرج در چهل و نهمین روز قیام و در چهلم شهیدان قهرمانش بپاخاسته است و به‌رغم انبوه نیروهای سرکوب و تیراندازی و گاز اشک آور، شمار زیادی از مردم خود را به بهشت سکینه رسانده و دیگران در محله های مختلف کرج و شهرهای استان البرز با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور به خیابان آمده‌اند.

نیروهای سرکوبگر از صبح اتوبان و جاده قدیم کرج و راه‌های منتهی به بهشت سکینه را بسته و در بهشت سکینه و مسیر آن مستقر شده بودند. اما مردم به‌رغم شلیک‌های پیاپی گاز اشک آور بصورت پیاده و از مسیرهای مختلف خود را به مزار رسانده و در مسیر خود با نیروهای سرکوبگر درگیر شدند. هلی کوپتر نیز بر فرار جمعیت پرواز می‌کرد. اما جوانان اتوبان قزوین کرج و ورودی بهشت سکینه را مسدود کردند که دشمن نتواند نیروی کمکی وارد کند و با شعار «بترسید بترسید ما همه با هم هستیم» به مزدوران یورش برده و آن‌ها را وادار به فرار کردند. یکی از خودروهای دشمن را به آتش کشیدند و یکی از لباس شخصی‌ها را گوشمالی دادند. مردم شعار می‌دادند «این‌همه سال جنایت مرگ بر این ولایت»، «همونیکه چلاغه قاتل شاهچراغه» و «هرزه تویی آن زن آزاده منم».

جوانان کرج یکی از کانکس‌های پلیس را آتش زدند و در منطقه کمال شهر و در حصارک با شعار «امسال سال خونه سید علی سرنگونه» تظاهرات کردند و خیابان‌ها را با گذاشتن بلوک سنگر بندی نمودند.

امروز هم‌چنین مراسم هفتم شهید قیام مهرشاد شهیدی در «بهشت رضوان» اراک، به تظاهرات خشمگینانه مردم علیه خامنه‌ای و رژیمش تبدیل شد. مهر شاد جوانان ۲۰ ساله اراکی توسط مأموران اداره اطلاعات اراک به شهادت رسید. مردم در این مراسم شعار «مرگ بر دیکتاتور» و «اینهمه سال جنایت مرگ بر این ولایت» سر دادند.

خانم مریم رجوی گفت کرج کانون شورش، در چهلم فرزندان برومندش بپاخاسته و از گاز اشک آور و گلوله و پاسداران جرار عبورکرده است. فریادهای «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه» در آسمان کرج پیچیده و جوانان شورشگر امان مزدوران مسلح را بریده‌ و نشان دادند «هدف کل نظامه». وی افزود مردم غیرتمند اراک در هفتم مهرشاد با شعار ”این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت” قیام دیگری بپاکردند و نشان دادند پایان کار استبداد و طلوع آزادی و حاکمیت مردم نزدیک است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۲ آبان ۱۴۰۱ (۳ نوامبر ۲۰۲۲)

ما را دنبال کنید

مریم رجوی

maryam rajavi

رئيس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای دوران انتقال حاكميت به مردم ايران

[ادامه]