شهریور-۳۱ ۱۳۹۹

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۰شهر کشور از ۱۰۶هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

Catégories // اطلاعیه‌ها // موضعگیری‌ها

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۴۰شهر کشور از ۱۰۶هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

خانم رجوی: خامنه‌ای کمترین کمکی از هزار میلیارد دلار اموال به سرقت رفته مردم ایران در مؤسسات تحت کنترلش نمی‌کند و تنها برزخم میلیون‌ها ایرانی داغدار و بیمار و خانواده‌هایشان نمک می‌پاشد.

• نمکی خطاب به روحانی: مرگ و میرها در هفته آینده در اصفهان وحشتناک بالا می‌رود
• وزیر کشور خطاب به روحانی: هم تعداد فوتی‌ها و هم تعداد مبتلایان در زندان زیاد است، تراکم هم در زندان‌ها زیاد است
• وزارت بهداشت برای اولین‌بار ۲۴ استان را در وضعیت قرمز و ۶ استان را در وضعیت هشدار اعلام کرد
• نماینده مجلس ارتجاع: دولت از یک مبلغ بسیار زیادی که از صندوق توسعه ملی برداشت فقط ۳۰درصد را اختصاص داده به درمان. باید دیوان محاسبات اعلام کند این پولی که از صندوق توسعه ملی برداشته شده چرا برای درمان کرونا اختصاص داده نشد
• خانم رجوی اعتراف وزیر کشور در مورد شیوع کرونا در زندان‌ها را اعتراف به جنایت علیه بشریت خواند که مسئول مستقیم آن خامنه‌ای، روحانی، رئیسی و دیگر سرکردگان رژیم به‌ویژه دژخیمان قضاییه است. وی بار دیگر از جامعه بین‌المللی خواست رژیم ایران را وادار کنند برای جلوگیری از ادامه جنایت علیه بشریت، زندانیان را لااقل تا پایان پاندمی کرونا آزاد کند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعد از ظهر امروز دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جانباختگان کرونا در ۴۴۰شهر از ۱۰۶هزار و ۸۰۰ نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۳۲۰۸ نفر، در البرز به ۳۰۰۱ نفر، در اردبیل به ۱۲۹۰ نفر، در اصفهان به ۵۰۲۹ نفر، در بوشهر به ۱۳۲۵ نفر، در تهران به ۲۵۶۵۵ نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۸۱۱ نفر، در خراسان جنوبی به ۶۸۲ نفر، در خراسان رضوی به ۷۷۹۳ نفر، در خوزستان به ۶۹۰۱ نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۲۵۳ نفر، در فارس به ۲۹۵۱ نفر، در قزوین به ۹۶۶ نفر، در کرمان به ۱۶۹۰ نفر، در کرمانشاه به ۲۴۵۲ نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۳۲ نفر، در گیلان به ۴۳۷۱ نفر، در مازندران به ۵۱۸۲ نفر، در مرکزی به ۱۳۹۸ نفر، در هرمزگان به ۱۴۶۵ نفر، در همدان به ۲۷۳۷ نفر و در یزد به ۱۳۷۹ نفر رسیده است.

خامنه‌ای که بالاترین مسئول فاجعه کروناست بعد از هفته‌ها سکوت در این باره امروز در پایان یک سخنرانی یک‌ساعته در دفاع و ستایش از جنگ ضد میهنی که یک میلیون کشته تنها در طرف ایران بجای گذاشت، توپ را به زمین مردم انداخت و با دجالیت و وقاحت گفت: «یک کلمه راجع به مسأله کرونا بگم. کرونا را دست کم نگیرید! ما هر روزی ۱۵۰نفر، ۱۴۰نفر، ۱۷۰نفر متوفی داشته باشیم این چیز کمی است؟! علاج هم دست خودمونه. مسئولان که دارند خودشون را واقعاً دارند فدا می‌کنند. از پزشک و از پرستار و از مدیر دائم دارند تلاش می‌کنند، کار می‌کنند. ما مردم بایستی به وظایفمون عمل کنیم. این فاصله اجتماعی، این ماسک، این دستوراتی که داده می‌شه، شستشوی دست، این‌ها کارهای لازمی است که باید انجام بگیره». در حالیکه دولت عراق روز ۲۲ شهریور ورود مسافران ایرانی برای مراسم اربعین را ممنوع اعلام کرد، خامنه‌ای روغن ریخته را نذر امامزاده کرد و گفت: «رفتن برای راهپیمایی اربعین فقط متوقف به صلاحدید مسئولان ستاد ملی مربوط به کروناست. اگر گفتند نه که گفتند نه، تا الآن گفتند نه»!

شب گذشته نمکی وزیر بهداشت در ستاد کرونا خطاب به روحانی گفت: «پیش‌بینی ما این است که مرگ و میرها در هفته آینده در اصفهان وحشتناک می‌رود بالا». رییسی معاون وزیر بهداشت در همین جلسه گفت کرونا در قم «شیب بلندی پیدا کرده و از هفته قبل از ۲۷۱ بستری دو برابر شده رسیده به ۵۳۱. مرگ هم بالاخره افزایش پیدا می‌کند. بحث‌هایی که مطرح می‌شد ایمنی گله‌یی و جمعی کاملاً مردود است. گزارش‌هایی که بعضی از دوستان دادند که در قم ۷۰درصد گرفتند و دیگر نمی‌گیرند، اصلاً اینجوری نیست».

در مورد زندان‌های رژیم وضع به آنجا رسیده است که رحمانی فضلی وزیر کشور روحانی به او گفت در زندان‌ها «هم تعداد فوتی‌ها و هم تعداد مبتلایان زیاد است تراکم هم در زندان‌ها زیاد است». وی به‌خاطر «حساسیت نسبت به این موضوع» خواهان تصمیم‌گیری در این باره توسط دادستان کل رژیم شد (تلویزیون رژیم ۳۰ شهریور).

چند هفته بعد از عزاداری محرم و دو هفته بعد از بازگشایی مدارس، سخنگوی وزارت بهداشت برای اولین بار ۲۴ استان را در وضعیت قرمز اعلام کرد و افزود: «هفته گذشته ۲۰ درصد افزایش بستری در تهران داشتیم. تهران چهارراه تبادل است و می‌تواند با توجه به وسعت، روی استان‌های شمالی هم تاثیر داشته باشد» (ایرنا ۳۱ شهریور).

ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس ارتجاع روز گذشته گفت: «همه بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کادر درمانی دچار مشکلات عدیده شدند پیش‌بینی‌ها در ایام پاییز سخت‌تر خواهد شد دولت هم از یک مبلغ بسیار زیادی که از صندوق توسعه ملی برداشت فقط ۳۰ درصد را اختصاص داده به درمان ما. باید دیوان محاسبات ورود پیدا کند، اعلام کند این پولی که از صندوق توسعه ملی برداشته شده چرا برای درمان کرونا اختصاص داده نشد و به وزارت بهداشت و درمان داده نشد؟» (خبرگزاری مجلس ۳۰ شهریور).

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت: فراگیر شدن فاجعه کرونا را که به اعتراف سرکردگان رژیم تمامی کشور را در وضعیت قرمز قرار داده و شمار مبتلایان و جان باختگان هر روز بیشتر می‌شود، نتیجه سیاست‌های جنایتکارانه خامنه‌ای و روحانی از جمله فرستادن کارگران و زحمتکشان به سر کار و بازگشایی مدارس، در فقدان حداقل‌های بهداشتی و به راه انداختن بساط دجالیت و دین فروشی تحت عنوان عزاداری محرم است. آن‌هم در حالیکه خامنه‌ای کمترین کمکی از هزار میلیارد دلار اموال به سرقت رفته مردم ایران در مؤسسات تحت کنترلش برای مقابله به کرونا نمی‌کند. در این شرایط خامنه‌ای با طرح اینکه در مقابله با کرونا مردم باید وظایف‌شان را انجام دهند، تنها بر‌زخم میلیون‌ها ایرانی داغدار و بیمار و خانواده‌هایشان نمک می‌پاشد.

خانم رجوی اعتراف وزیر کشور در مورد شیوع کرونا در زندان‌ها را اعتراف به جنایت علیه بشریت خواند که مسئول مستقیم آن خامنه‌ای، روحانی، رئیسی و دیگر سرکردگان رژیم به‌ویژه دژخیمان قضاییه است. وی بار دیگر از جامعه بین المللی خواست فاشیسم دینی حاکم بر ایران را وادار کنند برای جلوگیری از ادامه جنایت علیه بشریت، زندانیان را لااقل تا پایان پاندمی کرونا آزاد کند و یک هیات تحقیق بین المللی برای بازدید از زندان‌های ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی به ایران بفرستد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۳۱ شهریور ۱۳۹۹ (۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰)

ما را دنبال کنید

مریم رجوی

maryam rajavi

رئيس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای دوران انتقال حاكميت به مردم ايران

[ادامه]