آذر-۲۰ ۱۳۸۸

پیام به کنفرانس بزرگ پارلمانی حقوقی در حمایت از شهر اشرف

Catégories // پیام‌ها // موضعگیری‌ها

پیام به کنفرانس بزرگ پارلمانی حقوقی در حمایت از شهر اشرف

خانم‌ها، آقایان!
با درودهای گرم، مایلم ابتدا از یکایک شما نمایندگان منتخب مردم بریتانیا و سایر شخصیت‌های محترم حاضر بخاطر توجه به مسأله ایران و به طور خاص مسأله اشرف سپاسگزاری کنم.
تلاش‌های کمیته پارلمانى بریتانیا براى آزادى ایران و به‌خصوص مساعی ریاست گران‌قدر آن، لرد کوربت در حمایت از شهر اشرف تحسین برانگیز است و برگ درخشانی در تاریخ روابط مردم ایران و بریتانیاست.

سه روز پیش مردم و دانشجویان تهران و چند شهر بزرگ ایران علیه فاشیسم مذهبی حاکم قیام کردند.
قیام مردم ایران که از ژوئن گذشته شروع شده نشان داد که راه حل سوم، یعنی تغییر دمکراتیک به دست مردم و مقاومت ایران تا چه اندازه واقع‌گرایانه و در دسترس است و حمایت شما از آن تا چه اندازه مؤثر و مهم است.
اهمیت اساسی این قیام خواست و شعار اصلی آن است که کنار زدن رژیم ولایت‌فقیه است.
قیام‌های شجاعانه مردم ایران که به‌زودی وارد هفتمین ماه خود می‌شود حقایق مهمی را به اثبات رسانده است.
این حقیقت که قیام تداوم پیدا کرده و زنان و جوانان پرشور ایران که برای آزادی به خیابان‌ها آمده‌اند تا تحقق هدف‌شان باز نمی‌گردند.
حقیقت مهم دیگر شکست خامنه‌ای در بستن شکاف رأس رژیم است. در شش ماه گذشته این شکاف گسترش یافته است.
هم‌چنین باید به این حقیقت توجه نمود که آتوریته خامنه‌ای به طرز غیرقابل جبرانی درهم شکسته است. آیت‌الله‌های بزرگ هیچ‌کدام حاضر به حمایت از او نیستند. بعضاً حتی فتوای عزل او را صادر کرده‌اند. در قم مهم‌ترین شهر مذهبی کشور، تا کنون سه ملای ارشد از امامت جمعه استعفا کرده‌اند.

سرانجام این‌که، نه وضع حکومت نه وضع جامعه دیگر به گذشته برنمی‌گردد و سرنگونی رژیم توسط مردم و مقاومت اجتناب ناپذیر است.
این واقعیت در همه پهنه‌ها دیده می‌شود. از جمله در مورد برنامه اتمی رژیم. ملایان مذاکره با گروه ۵+۱ را به شکست کشاندند و حالا با تمام قوا به سوی تولید بمب می‌روند. زیرا در محاصره بحران‌های کشنده راهی برای خود نمی‌یابند.

دوستان عزیز!
پابه پای استمرار قیام، ملایان علیه کمپ اشرف توطئه می‌کنند. آن‌ها قیام در داخل ایران و اشرف را پدیده واحدی می‌دانند. این واقعیت که ایران به یک تغییر محتوم نزدیک شده، مهم‌ترین دلیل تشدید حمله ملایان به اشرف است که آن را در سه مقطع می توان دید:
ابتدا در آستانه انتخابات قلابی، وقتی که خامنه‌ای در تدارک حذف جناح رقیب بود. او رسماً و آمرانه از رئیس‌جمهور و نخست وزیر عراق خواست توافق دوجانبه برای اخراج مجاهدین از عراق را هر چه زودتر اجرا کند. زیرا می‌خواست قبل از هر تلاطمی در ایران اشرف را از سر راه بردارد.
مقطع دوم هنگامی بود که خامنه‌ای تصمیم به سرکوب گسترده قیام گرفت. اولین قدم او در این زمینه، هدف قرار دادن اشرف بود. حمله ۲۸ ژوئیه نیروهای عراقی براساس دستور خامنه‌ای صورت گرفت.
مقطع سوم حالاست. رژیم از چشم‌انداز سرنگونی خود احساس خطر می‌کند. برای جابجایی اجباری ساکنان اشرف به بیابان‌های دور افتاده در جنوب عراق فشار می آورد. زیرا ملایان وحشت‌زده از صعود قیام‌ها، بر دور کردن اشرف از نزدیک مرز و از بین بردن زنان و مردان فداکاری که الهام‌بخش مبارزه مردم ایران برای آزادی‌اند، اصرار دارند. مقدمه این طرح، اعمال محاصره و تحریم ضدانسانی علیه ساکنان اشرف از جمله جلوگیری از ورود پزشک و دارو و سوخت به کمپ است.

این در حالیست که قطعنامه ۲۴ آوریل۲۰۰۹ پارلمان اروپا با تأکید احترام به حقوق ساکنان اشرف در چارچوب کنوانسیون چهارم ژنو، دولت عراق را از اخراج و جابجایی اجباری آنان برحذر داشته است.
باید تأکید کنم که جابجایی اجباری اشرفی‌ها، هم‌چنان که پروفسور اریک داوید و سر مایکل وود در نظریه‌های حقوقی خود با استنادات محکمی نشان داده‌اند، نقض قانون انسان‌دوستانه بین‌المللی و قانون حقوق‌بشر بین‌المللی است. کمیساریای پناهندگی سازمان ملل، صلیب سرخ بین‌المللی و یونامی در نامه‌‌های خود به کرات جابجایی اجباری ساکنان اشرف را منع کرده‌اند.
حقیقت اینست که امروز دفاع از اشرف و ساکنان آن در عین اینکه قیام به یک موضوع عمیقاً انسانی است در عین حال دفاع از قیام مردم ایران و دفاع از حقوق‌بشر در ایران است. اگر رژیم در نابودی اشرف شکست بخورد بدون تردید قادر نخواهد بود قیام مردم ایران را در هم بشکند. این سنگر مقدم برای دفاع از دمکراسی و حقوق بشر است.

دوستان عزیز!
اجازه بدهید در اینجا به یک نکته بسیار مهم اشاره کنم. این الان دیگر یک راز نیست که اطلاعات دولت انگلیس در مورد مقاومت ایران که توجیه بمباران مراکز مجاهدین در عراق و کشته شدن بسیاری از آنان بود کاملاً غلط و ریشه‌اش در رابطه با فاشیسم دینی حاکم‌بر ایران بود.
چیزی که در دو سال گذشته در پوئک و دادگاه استیناف به اثبات رسید. امروز نیز رویکردهای انزجار برانگیز وزارتخارجه در رابطه با مقاومت مردم ایران و به‌طور خاص سازمان مجاهدین و ساکنان اشرف ادامه همان سیاست است.
من فکر می‌کنم امروز زمان تغییر این سیاست فرا رسیده است و شما دلایل و امکانات بسیار زیادی دارید که از دولت بخواهید این سیاست را عوض کند.
از شما و از همه کسانی که دمکراسی و آزادی را برای ایران می‌خواهند می‌خواهم که به یاری اشرف برخیزند.
پیروزی کارزار حذف نام مجاهدین از لیست‌های تروریستی انگلستان و اتحادیه اروپا گواه قدرت همبستگی شماست.
امروز هم، همبستگی، دوستی و احساس مسئولیت شما می‌تواند این توطئه شوم را درهم‌ بشکند.
از همه شما متشکرم

ما را دنبال کنید

مریم رجوی

maryam rajavi

رئيس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای دوران انتقال حاكميت به مردم ايران

[ادامه]